+ -

Pages

2015-07-28

【歌詞和訳】I'm alive - Next to Normal



[Gabe]ゲイブ

I am what you want me to be, and I'm your worst fear
僕はあなたが望む姿 そして一番の恐怖
You'll find it in me.
きっと僕の中にそれを見つける
Come closer...Come closer...
近くに来て

I am more than memory I am what might be,
僕は「かもしれなかった」記憶以上のもの
I am mystery.
僕はミステリー
You know me so show me.
あなたは知ってる だから見せて

When I appear it's not so clear if
僕が現れても ハッキリしないだろう
I'm a simple spirit
僕がただの魂なのか
Or I'm flesh and blood...
肉と血なのか

But I'm alive, I'm alive, I am so alive,
でも僕は生きている
And I feed on the fear
恐怖を餌に生きる
That's behind your eyes.
あなたの瞳の裏に隠れる恐怖を

And I need you to need me
僕を必要とするあなたが必要なんだ
It's no surprise
驚くことじゃない
I'm alive...So alive...I'm alive.
僕は生きている

I am flame and I am fire,
僕は火 僕は炎
I am destruction, decay and desire
僕は破滅 腐敗と欲望
I'll hurt you...
あなたを傷つける
I'll heal you...
あなたを癒やす

I'm your wish, Your dream come true,
僕はあなたの夢への願い
And I am your darkest nightmare too
僕はあなたの最悪の悪夢
I've shown you...
僕は教えたよ
I own you.
あなたは僕のもの

And though you made me,
あなたが僕を創ったとしても
You can't change me
僕を変えることはできない
I'm the perfect stranger
僕は完全なる他人
Who knows you too well.
あなたをとてもよく知る他人

And I'm alive, I'm alive, I am so alive,
でも僕は生きている
And I'll tell you the truth
あなたに真実を告げるよ
If you let me try.
もし許してくれるのなら

You're alive,
あなたは生きている
I'm alive,
僕は生きている
And I'll show why
見せてあげる どうして
I'm alive...So alive...
僕が生きているのか

I'm alive
僕は生きている

I'm right behind you.
僕はあなたのすぐ後ろにいる
You say forget, but I remind you.
忘れたと言っても 僕が思い出させる
You can try to hide,
隠れようとしても
You know that I will find you.
僕に見つけられると知っている
'Cause if you won't grieve me
なぜなら 僕を悲しまなければ
You won't leave me behind...
置き去りになんてできないから

Ah, ah, ah,
Whoa, oh, oh,
Whoa, oh, oh...

No, no, no
違う違う違う
I'm alive, I'm alive, I am so alive,
僕は生きている
If you climb on my back,
僕の背中に乗れば
Then we both can fly.
二人で飛び立てる

If you try to deny me
僕を否定しようとしても
I'll never die
僕は死なない
I'm alive...So alive...I'm alive...
僕は生きている
Yeah, yeah...
I'm alive...
I'm alive...
I'm alive...
I'm alive!

--

N2Nを見たんですが。ヤンデレでびっくりしました(曲が)

あと有名な作品って聞くから和訳探したのにサイト1つしか見つからなかったよ…。
5 Eunhasu Evans: 【歌詞和訳】I'm alive - Next to Normal [Gabe]ゲイブ I am what you want me to be, and I'm your worst fear 僕はあなたが望む姿 そして一番の恐怖 You'll find it in me. きっと僕の中にそれを見つける Come ...
< >