+ -

Pages

2018-10-15

[歌詞和訳]The Color of Your Eyes - Daddy Long Legs

He reminds me of you
In much younger days
Softly, eccentric and set in his ways
彼を見るとあなたを思い出します
若いときのあなた
やさしくて、少し風変わりで、わが道を行くような

He reminds me of you
Its funny and yet
How can he really remind me of someone
That I've never met
彼を見るとあなたを思い出します
ちょっとおかしいけど でも
どうして、会ったことのない誰かを思い出させるのでしょう

And P.S. I wish that you and I could be friends
Wouldn't that be a lovely surprise
Cause P.S. how sweet to be writing to you
If I knew the color of your eyes
あと 追伸 私とあなたが友達になれたら良いのに
素敵なサプライズでしょう?
なぜなら 追伸
あなたの目の色を知って あなたに手紙が書けたら幸せだから

We went for tea at an outdoor cafe
Oh and his eyes are both blue by the way
We talked and we talked
You should have been there
And then he went on about Melville and Whitman
I'm floating on air
私たちはテラスカフェでお茶をしました 
あ、そういえば彼の瞳は青色でした
ずっとおしゃべりをして
あなたもいたら良かったのに
それからメルヴィルやホイットマンの話になって
私は天にも昇る気持ちで

And P.S. I blushed when he offered his arm
And we walked under fair weather skies
And oh how I wish that you'd been with us too
And I knew the color of your eyes
あと追伸 彼が腕を差し出してきた時、私は赤くなっちゃって
それから 晴天の下で歩きました
それから あなたが一緒にいたらって強く思いました
それから あなたの目の色を知れたならって…

He made it seem like I'd known him from long ago
Laughed at my jokes
Though they scarcely seemed apropos
I'm feeling more like a girl and less like a child
まるで昔から彼のことを知ってるみたいでした
私のジョークに笑ってくれて
ぜんぜん場に合わないものだったのに
私は女の子以上子供未満の気分になりました

Oh what a man I'll never forget
But really the only man I've ever met
Then he took the train
And I heaved a sigh
And Julia got angry cause he left without even saying goodbye
なんて素敵な男性 絶対忘れません
でも本当に 私が初めて会った男性
それから彼は列車に乗って
私はため息をつきました
それからジュリアが怒っていました
だって彼はさよならも言わずに去って行ったから

And P.S. it's late and I can't get to sleep
So I'll lay out my soul on the line
What do I care if there's blue in his eyes
If someday you're looking into mine
それから追伸 もう遅いのになかなか眠れません
だから私の魂を書き留めておきます
気にすること無いのに 彼の目が青だろうと
いつかあなたが私の目を見てくれるなら

One day
You'll be looking into mine
いつか あなたが私の目を見てくれるなら

5 Eunhasu Evans: [歌詞和訳]The Color of Your Eyes - Daddy Long Legs He reminds me of you In much younger days Softly, eccentric and set in his ways 彼を見るとあなたを思い出します 若いときのあなた やさしくて、少し風変わりで、わが道を行くような He r...
< >