+ -

Pages

2014-12-23

16 Life Plus 99 Years / Finale

Life Plus 99 Years  一生と99年

"I've got a surprise. Once the heat from the press cools down, we're gonna be put in the same cell."
「いい話があるんだ。マスコミが落ち着いたら、僕たちは同じ独房に入ることになった」
"They'll never put the Thrill Killers together. You’re nuts."
「スリル・キラーを一緒に入れるわけないだろ。馬鹿め」
"No! I'm a superior human being. After all, I stayed one step ahead of you."
「ううん。僕は優れた人間なんだ。結局、僕は君より一歩先を行ってたんだから」
"But you dropped your glasses, otherwise we never would have--"
「お前が眼鏡を落とさなければ、俺たちは…」
"Don't you get it? I dropped them on purpose."
「分からないの? わざと落としたんだ」
"You wanted to get caught?"
「捕まりたかったのか?」
"...Yes."
「…ああ」

You thought that you used me
And thought that you confused me
So I did what wasn't expected
You never suspected, and now
君は僕を利用していると思ってた
僕を困らせていると思ってた
僕がしたことは予想しなかっただろ
君は疑わなかったね だから

We'll be together for
Life plus 99 years
I'll keep you focused, no outside forces for
Life plus 99 years
ずっと一緒だ
一生と、99年
君だけを見ていられる 誰にも邪魔されず
一生と、99年

Who's in control now
Who's got resources
Once the smoke clears, not forever but for
Life plus 99 years, for
Life plus 99 years
誰に主導権がある?
誰が力がある?
すべてが落ち着けば… 永遠じゃない、でも
一生と99年
一生と99年

"But... I talked you out of your deal!"
「俺は…お前を説得したはずだ!」
"Exactly like I knew you would!"
「そうするって分かってた」
"What if we got the death penalty?"
「死刑になってたら…!」
"As long as we were together?"
「僕らが一緒なら構わない」
"This is crazy!"
「狂ってる!」
"Am I scaring you?"
「僕が怖い?」
"...You son of a bitch."
「この…クソ野郎」

You've finally topped me
You've finally stopped me
And though I admit I believe you
I swear that I'll leave you, again
お前はついに俺を超えたんだ
ついに俺を止めたんだ
認めよう、お前を信じていたと
だが絶対にお前から逃げてやる もう一度

"No!" We'll be together
「ううん」 ずっと一緒だよ
For life plus 99 years
一生と99年
You're looking paler
顔色が悪いよ
How could you do it
よくもこんなこと…
For life plus 99 years
一生と99年

You've been preparing
I can't come through it
ずっと仕組んでいたのか
こんなの耐えられない
Spare me the tears
泣かないでよ
Not forever but for
Life plus 99 years
一生じゃない でも
一生と99年

For
Life plus 99 years
Life plus 99 years
Life plus 99--
Life plus 99 years


Finale

I'm one perfect accomplice
Who'd never betray you, if you
Thrill me
Thrill me
僕は完璧な共犯者
絶対に君を裏切らない もし君が
スリルをくれるなら
スリル・ミー

--

二人に与えられた刑罰は、殺人に対して終身刑、誘拐に対して懲役99年でした。

結構スリル・ミーの歌詞は辞書に載ってるようなイディオムが多いので、意外に分かりやすかったです。
Afraidが一番ややこしかったです。
5 Eunhasu Evans: 16 Life Plus 99 Years / Finale Life Plus 99 Years  一生と99年 "I've got a surprise. Once the heat from the press cools down, we're gonna be put in the same ...
< >