+ -

Pages

2014-12-04

07 Way Too Far / 13 Reprise: Way Too far

Way Too Far あまりにも遠い道

It had gone way too far
Yet there I was assisting
It had gone way too far
I was acting like his prisoner
much too late to start resisting
あまりにも行き過ぎてしまった
それでも手助けをしている私がいて
あまりにも行き過ぎてしまった
まるで彼の囚人のような行動

抵抗するにはあまりに遅すぎて

How did it come to this?
Was something wrong inside me?
How did it come to this?
It wasn't possible to run away
or let my conscience guide me
どうしてこんなことに?
私の中で何かが変に?
どうしてこんなことに?
出来なかったのです 逃げることも
自分の良心に従うことも

He thought it was fun
彼はそれを、楽しいと思っていたのです

His dark side was difficult to swallow
Not difficult to follow
I tried to stay calm
I tried to stay sane
The heart is a muscle that I can't explain
彼のダークサイドは理解しがたくも
ついて行きやすかったのです
落ち着こうとしました
正気でいようとしました
今この心は、説明できないほど強いのに

What’d made me feel this way?
and made him so exciting
What’d made me feel this way?
Should have somehow tried to make it stop,
but had no use in fighting
何故こんな気持ちに?
何が彼を興奮させたのか
何故こんな気持ちに?
どうにかして、彼を止めなければならなかったのに
あの興奮状態では、無駄なことでした

It soon would be done
それもすぐに終わる…

And then he'd be tied to me forever
I'm smart but he was clever
そうして永遠に束縛されるのです
私は賢い でも彼は頭が良かった

Too late to say no
I walked to his car
Forced myself to be much stronger
If for just a little longer
Then I let it go too far
拒否するには遅すぎて……
私は彼の車へと歩きました……
無理に強がって
ほんの少しのつもりが!
あまりにも行き過ぎてしまったのです

---
Reprise: Way Too Far

How did it come to this?
Is something wrong inside me?
How did it come to this?
It's impossible to run away

Or let my conscience guide me
どうしてこんなことに?
僕の中で、何かが変になってしまったのか?
どうしてこんなことに?
できないんだ 逃げることも
自分の良心に従うことも

--

Smart、Clever
日本語ではどちらも「賢い」になってしまいますが、ネイティブの感覚的には、
Smart…理論を知っている
Clever…実践を知っている
という違いがあるらしいです。たしかに、彼は理論よりは実践ですよね~。

公園のシーンの後で歌うリプライズでは、Way too farで過去形だった部分が現在形になっています。
5 Eunhasu Evans: 07 Way Too Far / 13 Reprise: Way Too far Way Too Far あまりにも遠い道 It had gone way too far Yet there I was assisting It had gone way too far I was acting like his prisoner much...
< >